Egérből és emberből (Ars Magica modul)

Címkék

Egérből és emberből
Írta: Henry G. Thomas
Fordította: Éberen Őrködő

Összefoglalás:
A tündéreknek van egy kis problémájuk a conventus melletti faluval, ezért elhatározzák, hogy különösen kegyetlen tréfát játszanak a faluval, ami remélhetőleg arra buzdítja a mágusokat, hogy megoldják a tündérek problémáját. Sötét humor, káosz és vad akciók atmoszférájára számíts!

A háttér:
A mágusok tudtán kívül (akik soha nem mennek a faluba, csak ha nagyon muszáj) a falusiak építettek egy kis kápolnát, így a szomszéd faluból hetente egyszer átjön a pap, hogy elmondjon egy misét. Sajnos a falusiak pont egy tünde-átjáró ösvényre építettek (ami a közeli tünde erdőbe vezet, ahol egy csoport Nemszíli tünde lakik).
Tehát az oltárt felszentelik, és ezen az estén manók egy kis csoportja használja a tündeátjárót, hogy átjöjjenen Árkádiából a falu közepébe (a lakosok szerencséjére ez késő este történik, amikor senki sem tartózkodik a kápolnában). A manókat meglepetésként és nagyon kellemetlenül érinti a Domínium, ahová kerültek, ezért azonnal elhagyják azt.
A manókirály, Kia-Sidhe Ciaran szerint a falusiak rendkívüli gorombaságot követtek el, amikor a kápolnát az ő útjukra építették, és elhatározza, hogy meg kell találni a megfelelő módját az épület eltávolításának. A közeli coventusra gondolva, Ciaran kitűnő tervet eszel ki. Ha a megfelelő tréfákat játsza a falusiakkal, a felidegesített varázslók erőt alkalmaznak ellenük, talán még a kápolna is összedől. Ha nem tennék, a felvonultatott tűzerő és a tréfa így is nagyszerű szórakozás lesz a manók számára.

A terv végrehajtása:
Ciaran és a manói egerek ezreit hozzák létre. Ezek az egerek normális egérnek néznek ki, de ezenkívül egyáltalán nem normálisak. Amikor elpusztulnak, felrobbannak, +10 sebzést okozva az egy lépésre és +5 sebzést okozva a két lépésre lévőknek. Az egerek nem immúnisak a tűzre.
Ezeket az egereket szétszórják a faluban éjszaka. Minden éjszaka egyre többet hoznak, hogy száz-százalékosan biztosak legyenek abban, hogy a falu tele van egérrel. A következő pár napban a falusiak észreveszik, hogy hihetetlen egérinvázió özönlötte el a falut, így csapdákat állítanak, és kiengedik éjszakára a macskákat. Az eredmény katasztrofális. Halott macskák, halott falusiak, leégett házak. A falusiak már a démoni egérvészről beszélnek. Néhányan a közeli conventust hibáztatják a vészért.

I. rész: Bevezetés a kalandba
Indulásnak jó lesz valami szokásos conventusos üggyel kezdeni, és aztán felépíteni a kaotikus atmoszférát egy időre. Ez a következő módokon is megvalósulhat.

Jelenet 1: tűz az erdőben
Nincs a faluban az összes egér. Néhány elkóborolt az erdőbe. Itt elkapja egy sólyom, és bumm, tollak mindenütt. Természetesen a tűz tovaterjed az erdőben.
Feketetövis (egy erdőben lakó Bjönaer) észleli a tűzet az erdejében, és elmegy a conventushoz. Mérges, és kérdezi a mágusokat, hogy miért nem oltották el a tüzet az erdőben (valójában nem tudja, hogy a varázslók még nem is tudnak a tűzről). Remélhetőleg eloltják a tüzet, és kiderítik az okát, amiről aztán informálják Feketetövist.
Szerencsés, ha az egyik mágus ismeri a Hamu Meséje varázslatot. A tűz szélénél a varázslat megmutatja, hogy merről terjedt kifelé a tűz. Feltételezem, hogy ezzel a varázslattal megállapíthatják a tűz forrását (amit a legtöbb ember a megégett rész közepére gondol). A forrásnál a mágusok megtalálhatják a sólyom megégett hulláját és a tollait. Egy varázslattal meg lehet tudni mi történt (de a mesélő ködösíthet is, hogy azt higgyék, valaki Creo Ignem varázslattal robbantotta fel a sólymot).

Jelenet 2: Mit sütsz, kis szűcs?
Pár nappal később, éjszaka megismétlődik az első jelenet egy bagollyal. Aztán több tűzeset is történik. Ha valaki őrjáratozik az erdőben, tanúja lehet hasonló esetnek. Nagyjából ugyanakkor a conventusban is terjednek az egerek, s emiatt néhány macskát állítanak csatasorba a grogok. Azonban legalább egy macska felrobban, és a szakás is megsérül, de hát tudta, hogy a conventus élete veszélyes is lehet, nem?
Nem sokkal ezután megérkezik egy ember a faluból kifulladva. Közli a mágusokkal, hogy az egész falu fegyverben van, és a conventushoz vonulásról beszél. Aztán elmondja a faluban történteket. A végén megkérdezi, hogy mi okuk volt a mágusoknak arra, hogy ezt a csapást a falura küldték. Természetesen, mivel ő jó kapcsolatban van a falusiakkal, a mágusok meggyőzik, hogy nem ők a felelősek. Ekkor segítségért könyörög, kivéve, ha nyilvánvaló, hogy a mágusok a faluba mennek. Megjegyzés: nagyon rossz dolog lenne a conventusnak, ha elutasítanák a segítséget.

Jelenet 3: Az ostromlott falu, avagy a macska-egér játék
Ha a faluba mennek a karakterek, a falusiak nagyon félnek tőlük, és hacsak nem provokálják őket, nem fognak erőszakos cselekedeteket tenni. A falusiakat nem lehet meggyőzni, hogy a nem conventus felelős a csapásért. Talán egy pár bölcsebb nő fog könyörögni: &#8222Bármit tettünk, amivel felmérgesítettük Önöket, kérjük, bocsássanak meg! Könyörgünk, vessenek véget az átoknak, mielőtt mind elpusztulunk!&#8221
A falu a csapás középpontja. Egerek szaladgálnak mindenütt. Játszd ki a falusiak reakcióit! Megjegyzés: a falu 1-es aurájú domínium, a kápolna pedig 3-as.
– Egy egér szalad háztól házig. Erős emberek tucatjai ugranak visítva félre az útjából
– Egy macska áll az egyik ajtóban, lecsapásra készen. Egyszer csak beugrik az ajtón, mire néhány paraszt rohan ki. Egy pillanattal később robbanás rázza meg a házat, majd még néhány (az első robbanás miatt több egér is megdöglött), a ház füstölögve összedől.
– Néhány falusi a főtéren erős fatörzsekből kis falat épít, aminek a közepére sajtot raknak. Egy-két falusi parittyával lövi a sajtra éhes egereket, míg a többiek befogják a fülüket.
– A fogadó fő terme betegszobává alakult át. Egy tucat sebesült paraszt található itt, égési sérülésekkel. A közelben néhány paraszt áll seprűvel, hátha elijeszthetik az egereket, anélkül, hogy megölnék őket.
– Néhány paraszt a gabonatárolónál munkálkodik, átrostálva a gabonát, új zsákokba téve, amiket egy őrzött helyre visznek. Egy kevésbé óvatos csoport egy távolabbi tárolónál dolgozik. Adj esélyt a mágusoknak, hogy megállítsák őket, ha akarják, de nemsokára robbanás veti szét a tárolót, fadarabok és takarmány mindenütt (megjegyzés: a takarmány nagyon gyúlékony). A robbanások miatt a környéken tartózkodók +25 sebzést szenvednek.
– Egy bátor ember partvissal próbál tucatnyi egeret kikergetni a faluból.
– Egy sólyom köröz zsákmány után kutatva az égen. Hirtelen egy kisebb robbanás, tűz, füst és tollak szállnak szerteszét. Talán a tűz tovaterjed a mezőn.
– Esetleg egy macska üldöz egy egeret, pont a karakterek felé futva. Ahányan csak vannak, annyiféleképpen próbálják megölni az ártatlan macskát, nehogy mellettük robbanjon az egér. Ha igazán gonosz vagy, nem sikerül elkapni a macskát, annak viszont igen az egeret, viszont nem történik semmi (ez egy normális egér volt). Ha egy kis kegyetlenséget akarsz, bumm.

Jelenet 4: Robbanó dolgok az éjben, az összeesküvés felfedezése
Éjjel egyrészt jobb, másrészt rosszabb a helyzet. Éjszaka sok nappal alvó egér jön elő. Másrészt a falusiak kimerülve, egy kupacban alszanak a malomban, néhányan őrködnek. Minden robbanáskor egy éjjeli kreatúra megöl egy egeret, vagy az éhes egerek egymást támadják meg, esetleg csapda kapja el őket (lásd lentebb). A központi téren aludni jó ötlet lehet, de a falusiak itt állították fel a maradék csapdáikat, remélve, hogy a robbanások kisebb károkat okoznak.
Ha a mágusok kószálnak éjjel a faluban, valószínűleg találkoznak 5 manóval, akik a kápolna mellett tűnek fel a robbanó egerek utánpótlásával.
Ha a mágusok megpróbálnak beszélni a manókkal, az egyikük felvihog miközben szabadon engedi az egereket, és megkérdezi (a Merinitát, ha van):
&#8222Jó kis tréfa, nem? Sokkal jobb tréfa, mint mikor a múltkor egy másik falu kútját töltöttük tele vérrel!&#8221
Egy másik manó fenéken billenti az elsőt, valami ilyesmit mondva neki: &#8222Fogd be! Nem emlékszel, hogy csak látniuk kell, nem beszélniük velünk?&#8221 és a manó elszaladnak, használva az alakváltás képességüket, amivel egér alakot vesznek fel, eltűnve az éjszakában.
Ha megtámadják a manókat mielőtt kiszabadítanák az összes egeret, az egyik egér felrobban, felrobbantva a többit is, aminek következtében meghalnak a manók, meg esetleg még néhány grog. Tehát ez rossz ötlet lenne.
Ha megpróbálnak a közelbe lopakodni és követni a manókat, azok tudomást sem vesznek róluk, mert csak a falusiak elől akarnak elrejtőzni. Miután kiszórták az egereket, az egyik manó megszólal: &#8222Megvan. Visszamehetünk az erdőbe, és megmondhatjuk a királynak, hogy kész a ma éjszakai munka. Remélem, senki sem látott meg minket.&#8221 Aztán vihognak egy sort, majd elfutnak egér alakban.
Ha a mágusok követik a manókat, és megpróbálják megölni őket egér alakjukban, megpróbálják megvédeni magukat, és elmenekülni. Ha egyikük el tud menekülni, még annyit mond búcsúzásképpen: &#8222Ó, ne! Felfedezték a kis tréfánkat! Visszafutok a királyhoz, és közlöm vele, hogy ezek a bosszantó mágusok mindent tönkre tesznek.&#8221
Az elkapott manók teste fejenként 4 Muto vist tartalmaz, amit az orrukban lehet felfedezni.
A manók úgy képzelik, hogy ezek után a mágusok kitalálják, mi történt, és eljönnek beszélni a királlyal. Ciaran úgy gondolja, hogy a mágusok olyan ütődöttek, hogy segíteni kell nekik, hogy rájöjjenek, mi folyik itt, így megoldva a király problémáját.
Ha a mágusok azonnal a tündérerdőbe indulnak, ugorj a II. részhez, és ha utána visszatérnek a faluba, jöjjön az I. rész 5. jelenete. Ha a faluban bóklásznak, és nem jönnek rá semmire, először az 5. jelenetet meséld le, hogy rájöjjenek a probléma kulcsára.

Jelenet 5: A kő szíve
Amíg a mágusok ötlet nélkül bóklásznak a faluban, üvöltés hallatszik a kápolna közeléből. Egy nagy, dühös, gyíkszerű lény rohan a mágusok és grogok csoportja felé. Szerencséjükre a parasztok gyorsan elmenekülnek, így nem eshet bajuk. Ha a csata után, ami mindenképp bekövetkezik, kikérdezik a lakókat, senki nem tudja megmondani, honnan jött a rém. Egyszer csak előrontott a házak közül.
A gyíklény a tünde-átjárót használta, a kápolnában jelent meg. Felbőszülve a domíniumi aurától, megtámadta a legközelebbi lényt. A statisztikáit a kaland végén találod meg. A különleges képességei permanensek! A kővé vált személyek visszaváltoztatásához Muto vagy Terram vis kell. Ha a lény túl erősnek tűnik, nyugodtan gyengítsd egy kicsit. Kihívásnak kell lennie, nem halálosztónak. Még valami: a szobroknak okozott sérülések a visszaváltoztatás után is jelen lesznek az embereken. Ha a parasztok látják, hogy a mágusok leállnak küzdeni, néhány bátrabb besegíthet. A lény teste 10 Terram vist tartalmaz (a pikkelyei). Ha több mágus kővé válik, adhatsz nekik több vist is kárpótlásként (ha kegyetlen vagy, nem kell).

II. rész: A király és Én
Végül a karakterek megpróbálnak eljutni a tündérerdőbe, hogy találkozzanak Ciarannal, a manók királyával. Ciaran és az udvara Nemszíli tündék, így csak éjszaka lehet velük találkozni. Nappal borús hely az erdő, óriás fák állnak benne, és romlás szaga terjeng, de semmi rossz nem történik.
Ciaran számít a mágusokra. Ezért éjjel manók figyelik a varázslókat. Persze nem lesznek nagyon elégedettek, ha a mágusok és a gorgok egy halom vas holmival jönnek. A manók jelentik Ciarannak a mágusok jövetelét, de nem hagynak ki egy ilyen lehetőséget a tréfára, ezért éjjel néhány csetepaté várható. Nappal az erdőnek +1-es tündéraurája van.

Jelenet 1: Ez a verem
Mialatt kóborolnak az erdőben, a mágusok észreveszik, hogy egyre lassabban haladnak előre. Úgy néz ki, mintha körbe-körbe járkálnának. Ekkor egy ösvényt vesznek észre, ami áthalad a sűrű erdőn. Ha követik egy kicsit, szabályosabb lesz, mint egy gyakran használt út. Ha letérnek az ösvényről, újra jó ideig bóklászhatnak, mire megint megtalálják. Természetesen egy régióban vannak. A tünde-aura itt már +3-as.
Végül ráakadnak egy veremre az út közepén. Az ösvény mindkét oldalán áthatolhatatlanul sűrű a bozótos, egyébként meg éjszaka van, ezért a tündelátással nem rendelkezőknek 9+ ra kell dobniuk észlelést, mielőtt beleesnének a verembe. Akinek van tünde látása, 3+ a célszám. Balsiker esetén még magával is ránt valakit az illető. A verem 10 láb mély, döngölt, poros padlóval, a sebzés +10.
Ha valaki beleesik, vihogást hallani a tövisborok mögül, és egy manó kommentálja az eseményeket: &#8222Meg van! Ez túl könnyű volt, gondoltam, hogy ezek az emberek vakok és ügyetlenek.&#8221
Ha senki nem esik bele a verembe, a karakterek kikerülhetik. Rövid szitkozódás hallatszik a bokrok mögül, majd elrohanó lépések.
Nemsokára következik a második verem, pont olyan, mint az első. Ez a verem nem olyan jól rejtett, mint az első. Csak 3+ célszámra kell észlelést dobni. Habár úgy néz ki, mint az első, mégsem olyan. Ez csak egy illúzió. Valójában két gödör van, egyik az illúzió előtt, a másik az illúzió után. Természetesen mindkettő eltüntetve. Bárki, aki az illúziógödör közelébe lép, beleesik az első verembe. A tündék a bokor mögött nevetnek, támadás esetén elmenekülnek.
A harmadik verem teljesen álcázva van. Ez is két tünde készítette, akik a tüskebokrok mögött rejtőznek. Ha egy grog megy át a verem felett nem történik semmi. Azonban, ha egy mágus, a varázslat szertefoszlik, és aki a verem felett állt, beleesik. Ezt vad vihogás követi a bokorból, és persze menekülő lábak zaja.
Ha még több vermet is betervezel, a karakterek elég jól megedződhetnek, hogy eltakarítsák bármiféle lyuk közelében a tüskeborokat, hátha találnak egy kis vist, megölve néhány manót. Mindegyik 2 creo vagy imagonem vist tartalmaz.
Ha elég jól kiszórakoztad magad a vermekkel, az ösvény véget ér. Ha visszanéznek, látják, hogy az út nagyon rövid volt. A régió egy másik hatása&#8230

Jelenet 2: Szűz az erdőben
A karakterek zenét hallanak, ami az erdőből jön. Az ösvénytől balra egy tisztás található, ahol egy gyönyörű, hollófekete hajú nő játszik lanton és énekel. Hátborzongató dallam az ősz eljöveteléről (már ha értik). Kis tábortű ég a tisztás közepén, és a nő egy kidőlt fán ül, a tűz felé fordulva. Ő Fitheach na Kia-Sidhe, de Morganaként mutatkozik be, ha kérdezik. A tisztásnak +6 tünde-aurája van. Amikor leírod Morganát, hivatkozz az őszre vagy télre (pl.: az ajkai pirosak, mint az őszi alma, szemei szürkék, mint egy hideg téli éj).
Észreveszi a karakterek érkezését, de nem hagyja abba a zenélést, amíg vége nincs a dalnak, vagy meg nem zavarják. Ha megzavarják, megjegyzi, ki volt az, és közönséges, durva embernek tartja (kivéve, ha Vénusz Átkával rendelkezik az illető). Beszélget a karakterekkel, amíg csak akarják, de nem árulja el kicsoda is valójában (Ciaran felesége). Ha kérdik, miért énekel itt, válaszol: &#8222Ez egy csodálatos éjszaka a csillagok alatt. Mi mást akarhatnék, mint énekelni a csillagoknak és az évszakoknak?&#8221 Nem harcol, ha megtámadják, elmenekül.
Ha valamelyik férfi rendelkezik a Vénusz Átkával, Morgana vonzalmat ébreszt benne maga iránt. Megpróbálja rávenni, hogy maradjon, miután a többiek elmentek. Ha a karakter marad, elcsábítja és elviszi magával Árkádiába (csak várj, amíg Ciaran rájön, lásd jelenet 4). Ha a karakter visszautasítja, emlékezz a &#82113-as megbocsátó természetére. Mindent megtesz a karakter életének siralmassá tételére.

Jelenet 3: Ogár, ogár
Az erdőben utazva a mágusok elérnek egy nagy tölgyfát, ami alatt egy hatalmas, kétfejű ogár áll, nagy bunkóval a kezében. A tünde-aura most +5-ös. Az ogár két lármás hangon kiált a karaktereknek:
Fej 1: &#8222Ej, óó ti he óó csellengesztek az erdőbe enyémbe?&#8221
Fej 2: &#8222Úgy a! És úgy gondújjátok, csak úgy é ementek é?&#8221 Egy jó kis bunyót szimatolva az ogár elkezdi paskolni a bunkóval a bal tenyerét. Ha azt mondják a karakterek, hogy a királyt keresik, így válaszol:
Fej 1: &#8222Egöön?&#8221
Fej 2: &#8222Akkó elűsző fizetni kő!&#8221 Ekkor kiválaszt egy grogot véletlenszerűen, és a fejek egyetértésben mondják: &#8222A&#8217 kő a!&#8221
Fej 1: &#8222Nyamm!&#8221
Fej 2: &#8222Fincsíí!&#8221
Ekkor három lehetőség van, nyers erő használata, a szívtelen mód és az intelligens mód. Megtámadni az ogár a nyers erő módja, és talán az egyetlen, amit a mágusok választanának, de sosem tudhatod. A szívtelen út a grog feláldozása. Az intelligens út, kitalálni, hogyan lehetne összekapatni a két fejet (valahogy elérni, hogy két különböző grogot akarjanak megenni például). Ekkor elosonhatnának észrevétlenül, vagy meglepetéssel támadhatnának. Ha megölik az ogárt, 8 corporem vist találhatnak a kezeiben és négy terram vist a lábaiban.

Jelenet 4: Az erdei király termében
Miután otthagyták az ogárt, hagyd őket vándorolni egy kicsit az erdőben. Egyszer csak egy tisztásra érnek, ami egy nagy bükkfa alatt terül el. A tisztás közepén mérgesgombákból álló kör látható. A tündéraura +8-as. Semmi sem történi, amíg valaki be nem lép a tündérkörbe. Ekkor megszűnik minden fényforrás, minden sötétségbe borul. Mielőtt bárki reagálhatna suhogás és az ágak zörgése közepette szétválik a homály és a holdfény újra a tisztásra vetül. A szó szoros értelmében manók százai lépnek az árnyakból a tisztásra. Köztük van néhány hatalmas ogár és néhány ismeretlen kreatúra, amelyek hatalmasak és körvonalaik homályosak. A körrel szemben egy emberszerű tünde áll, kinek fekete haja, tünde arcvonásai és ezüst nyaklánca van, ő Ciaran Kia-Sidhe, az összegyűlt udvar királya (a tünde aura +9-esre nő).

Ciaran úgy beszél, mintha nem tudná miért vannak itt a mágusok, habár pontosan tudja. &#8222Ciaran vagyok, eme udvar királya, betörtetek területemre és zaklatjátok embereimet. Magyarázatot követelek! Miféle lények vagytok ti, és miért jöttetek birodalmamba, kegyetlen vasat viselve?&#8221 Természetesen már tudja kicsodák a karakterek és miért jöttek, de ha csinálhat egy jó kis előadás az udvartartásnak, miért ne?
– Ha meg akarják támadni Ciarant, esélytelenek. Figyelmeztesd őket egyszer vagy kétszer, de ha erősködnek, öld meg mind!
– Másfelől ha szépen elmagyarázzák kik ők és miért jöttek, a tárgyalás megkezdődik. Ciaran meg akarja szüntetni az egér-inváziót, de csak ha látja, hogy a mágusok feladják. A kezdeti követelései felháborítóak, de lejjebb lehet alkudni. Az alábbi feltételei vannak:
Nem lealkudható:
– A kápolnát meg kell semmisíteni
Ez egy kezdeti feltétel. Csak az elfogadható, ha a kápolnát valahova máshová teszik. Ez az egész kalamajka fő oka, ezért valamit csinálni kell a kápolnával.
Erősen óhajtja:
– üldözzék el a papot, és biztosítsák, hogy soha többet nem jön a falu közelébe (a pap meggyőzte a falusiakat, hogy a közeli tündéknek hódolni bűn)
– Győzzék meg a falusiakat, hogy a hódoljanak a tündéknek. Ételt és tejet ajánljanak fel a tündéknek, ahogy szokták, mielőtt a pap megszünteti ezt a gyakorlatot.
– 7 év szolgálat mindegyik mágustól. Ezt gyorsan le lehet alkudni egy mágusra, majd esetleg egy évre. Ha jól csinálják, lehet egy évszak, majd esetleg semmi.
– Fogadalom Larry&#8217s Fairy companion alapján (ha van)
– Laochialan lándzsája, ő egy Daoine Sidhe tünde hős
– Az egyik grog elsőszülött gyereke
– Ígéret egy jövőbeli segítségre (elsősorban a szíli tündék elleni harcban szeretne segítséget, ami egy másik kaland lehet)
– Liosliath szíve. Ez egy szürke Sidhe erdő, mélyen Árkádiában. Nyilvánvalóan nagyon akarja ez a dolgot, de talán ráveheti a karaktereket erre, anélkül, hogy tudnák, mire vállalkoznak
– Egy újabb tréfa
– Bármi egyéb ésszerűtlen feladat, amit csak ki tudsz találni

Nagyon szórakoztató lesz számodra jól meggyötörni a mágusokat. Indíts a 7 éves szolgálattal mindenkinek! Aztán változtasd meg, hogy csak a mágusokra érti, de add hozzá az egyéb követeléseket, köztük a kápolna lerombolását! Ahogy a szolgálati időt alkudják lefelé, úgy add elő a többi követelést! Ha végleg megállapodtak, Ciaran mondja:
&#8222Legyen! A ti és az én szavaim szerint, így legyen! Most álljatok neki a feladataitoknak, én is teszem a dolgomat. Ne is gondoljatok arra, hogy rászedtek! Tudni fogom, ha megtagadjátok a szavaitokat, és a bosszúm teljes lesz!&#8221
Ezzel a fák újra susogni, zörögni kezdenek, jön a köd, meg sötétség, majd minden eltűnik, és újra úgy állnak, ahogy az első ember a körbe lépett. Ha valaki elfogadta a szolgálatot Ciarannak, az eltűnik. Ha mindenki vállalta volna a szolgálatot, senki sem tűnik el, de miután eltűntették a kápolnát, vissza kell térniük. Ha nem tennék, manók fogják őket zaklatni, amíg vissza nem térnek. Az utazás ki az erdőből csupán egy óra.

3. rész: Viszály még egyszer
A játékosok visszatérnek a faluba, hogy megtegyék, amit vállaltak (kápolna-probléma megoldása többek között). Ha nem tennék, itt az ideje újra eljátszani az I. rész 5. jelenetét!
Ennél a pontnál igazából nincs több külön jelenet. A dolgok a mágusok cselekedetei szerint alakulnak. Ciaran megígérte, hogy megállítja az egerek küldését, de azt nem, hogy a kintlevőket összeszedi. Ha a mágusok jó benyomást akarnak tenni a falusiakra, illene először összeszedni az egereket, lehetőleg anélkül, hogy leégne a falu. Ha a mágusok jó munkát végeznek, a falusiak beleegyeznek a kápolna áthelyezésébe. Egyébként gond lehet.
Lehetséges egyszerre összeszedni az egereket és leégetni a kápolnát is. Talán ha beterelik az összes egeret a kápolnába, és felrobbantják. Ha csak egyszerűen felgyújtják a kápolnát, a falusiak nagyon dühösek lesznek. Ha az egerészés közben ég le, azt még megmagyarázhatják.
Ha Ciaran egyéb feltételeit is elfogadták, például elűzni a papot, vagy behódoltatni a falut a tündéknek, akkor valahogyan azt is meg kell oldaniuk. A legjobb semmit se mondani a falusiaknak a pap elzavarásáról. Ezt később is meg lehet tenni titokban.
A kaland után viszonylagos béke lehet a mágusok környékén. A Merinita varázslók kapcsolatot is alakíthattak ki a tündékkel. De soha ne engedd, hogy elfelejtsék, mindig megvan rá egy kis esély, hogy az egér, ami az útjukba akad felrobbanhat!

Függelék
Egerek:
Valójában nem tünde teremtmények. Egy varázslat van rajtuk, 23 áttöréssel. Ha undok vagy, lehet 44 is, mint Ciaran ereje.
Méret: -5 Ravaszság: 0
Jellemvonások: éhes +1, heves +3
Robbanás: +10 1 lábnyira, +5 két lábnyira
Védekezés: 0 Páncél: +1 Test szint: tehetetlen
Manók a faluban:
Tündér erő: 23 Méret: -1 Int: +1
Jellemvonások: komolytalan +2, tiszteletteljes &#82112
Kés: +6, +6, +10
Kitérés: +2 Védelem: +7 Páncél: +8
Test szintek: 0, -1, -3, -5, tehetetlen (+4 sebzés vastól és acéltól)
Képességek:
– alakváltás állattá (az egér 1 pontba kerül)
– tündelátás, repülés
– tündelövés, csak fájdalmat okoz

Gyíklény:
Tündeerő: 30 Méret: +2 Ravaszság: 0
Jellemvonások: felbőszült +3
Karom: +8, +8, +20
Kitérés: +4 Véd: +7 Páncél: +20
Test szintek: 0/0/0, -1/-1, -3, -5, tehetlen
Képességek:
– medúza karma, 1 tündérpont, méreg, ami 4 kör alatt kővé változtatja az áldozatot, kivéve sikeres +12-es állóképesség dobás esetén. A hatás permanens.
– Medúza lehellete, 3 tündepont, kővé változtató lehelet, állóképesség dobás, mint előbb. Körönként 3 emberre lehet alkalmazni (persze 9 pontért)
– Tündelátás

Verem manók:
Tündeerő: 15 Méret: -2 Int: -1
Jellemvonások: szadista +1, tiszteletteljes &#82112
Kés: +6, +6, +10
Kitérés: +2 Védelem: +7 Páncél: +8
Test szintek: 0, -3, -5, tehetetlen (+4 sebzés vastól és acéltól)
Képességek:
– alakváltás állattá (az egér 1 pontba kerül)
– tündelátás
– tündelövés, csak fájdalmat okoz (2 pont)
– Illúzió (mindegyik verem 2 pont)
– Bűbáj

Kétfejű ogár:
Tündeerő: 25 Méret: +4 Int: -2
Jellemvonások: ellenséges +3
Verekedés: +8, +9, +15 (2 ütés körönként)
Bunkó: +10, +9, +25
Kitérés: +4 Véd: +9 Páncél: +30
Test szintek: 0/0/0, -1/-1, -3/-3, -5, tehetetlen (+2 sebzés vastól és acéltól)
Képességek:
– tündelátás

Ciaran na Kia-Sidhe:
Tündeerő: 44 Méret: 0 Int: +5
Jellemvonások. Számító +3, zsarnokoskodó +2, meggondolatlan +1
Ezüst kard: +8, +9, +14
Kitérés: +2 Véd: +9 P: +15
Test szintek: 0,-1, -3, -5, tehetetlen (+2 sebzés vastól és acéltól)
Képességek:
– tündelátás
– láthatatlanság
– bűbáj
– alakváltás állattá
– alakváltás tárggyá
– rajongás
– tárgy megbűvölése
– tündelövés (bármilyen formában)
– Mágikus képesség: Herbam, 1 tündepont 5 varázsszint
– Várpirizmus

Fitheach na Kia-Sidhe:
Tündeerő: 44 Méret: 0 Int: +5
Jellemvonások. hatalmaskodó +2, megbocsátó +3
Lángoló kard: +9 +11, +22
Kitérés: +2 Véd: +9 P: +20
Test szintek: 0,-1, -3, -5, tehetetlen (+2 sebzés vastól és acéltól)
Képességek:
– tündelátás
– láthatatlanság
– bűbáj
– alakváltás varjúvá (2 pont)
– repülés
– Igéző muzsika és hang
– rajongás
– tárgy megbűvölése
– tündelövés (bármilyen formában)
– életerőt elszívó csók (PeCo) (2 pont): az áldozat veszít egy kimerülés szintet körönként. Állóképesség dobás +12 célszám ellen megvéd. Igazán kegyetlen mesélők 9+ észlelés próbát is dobathatnak, hogy egyáltalán észreveszi-e a karakter a hatást.

Legyen tied az első hozzászólás!


belépés jelentkezz be    

Back to top button