Gloria – Élő Szerepjáték
Nos, itt az ideje, hogy átgondold milyen is lehet még egy élő játék! Engedd meg, hogy a következő pár percben bevezesselek a GLORIA élő szerepjáték világába, amely évek szorgos munkájával, friss elképzelések sorát valósította és valósítja meg.
Továbbá a karaktered nem egy egylövetű alkotás. Ha van rendszeres internet elérésed, akkor a játék honlapján regisztrálhatod a karaktered és az játékról játékra folytatja történetét. A regisztrált karakterhez háttértörténetet is ki kell dolgoznod. Ez pompás lehetőséget ad a játék szervezőinek, hogy az események láncolatába a te történetedre személyesen is tervezzenek eseményeket.
Mint a legtöbb fantasy jellegű élő játékon itt is lehetőség van harcolni. Ami igazán érdekessé teszi a dolgot, a három szféra szinte tökéletes elválasztása: a harc nélküli, a kis csapatos és a hadi játék jellegű harc elkülönülése. Hogyan valósulhat ez meg?
Ha te nem vagy igazán jó kardforgató, vagy nem kedveled ezt a részét az élő játéknak, nyugodtan végigjátszhatod a teljes rendezvényt egyetlen csata nélkül is. Az eseményeket úgy készítjük elő, hogy legyen izgalom az akciót kedvelőknek, de az intrikának és egyéb dolgoknak is jelentős tere van. Ezt még később látni fogod. A lényeg az, hogy a játék bizonyos területein általában tiltott a harc, így biztos el lehet kerülni a vérontásokat.
Végül a nagy csapatos összecsapások sem maradnak ki a játékból. A „háborús rendszer”-nek nevezett különleges újítás lényege, hogy a játék során az egyes hatalmi csoportok egymásnak hadat üzenhetnek és ezt a háborús mozzanatot a játék végén a résztvevők nem mint karakter, hanem mint hadsereg lejátszák. Azaz, egy csatateret hozunk létre, ahol eldől a háború sorsa.
Ha ez még mindig nem lenne elég, tovább fűszerezi a játékot a Titkos Társaságok megléte. Míg a karakterek büszkén menetelnek hazájuk zászlaja alatt, nemegyszer van egy titkos énjük is. Alvilági orvgyilkosok vagy éppen tiltott mágiákat kereső mágusszövetségek tagjai. Az éj leple alatt, figyelő szemektől távol randevúznak egymással és megpróbálják saját céljaik érdekében alakítani az események folyását.
Végül néhány adat és érdekesség:
– Eddig lezajlott játékok száma: 5
– Mesélői csapat: 9 fő
– Regisztrált karakterek száma: 48
– Következő játék: 2007. szeptember 7-9.
– Helyszín: Sopron
Honlap fontosabb funkciói:
– Üzenet küldési rendszer, a karakterek és társaságok egymás között on-line kommunikálhatnak.
– Krónika és napló a mindenkit érintő és személyes jellegű bejegyzésekhez.
– On-line varázslat választó rendszer, hogy a karakter készen érkezzen a játékra.
– Interaktív képzetség rendszer (lásd részletesen a honlapon).
– Képzetség, pénz, tulajdon, mágikus képesség nyilvántartása a karakternél.
– Teremtmények kommentezhető leírása.
– Frissülő politikai időfolyam.
– Játékosok által kiegészíthető világleírás.
– Fejlesztői napló, ahol a szervezők és a játékosok közösen beszélik meg a változásokat.
– A játékosoknak is lehetősége van történeteket készíteni (lásd honlap)!
THE_Eye
2007-07-26 13:44:00Helló!
Érdekelne, hogy mivel sok játékos mögött elég tekintélyes számú játékalkalom áll, mennyire nagy hátrány frissen csatlakozni?
Armand
2007-07-26 14:52:07Dii,
jesszumpepi, nem azt mondtam, hogy fojtsátok le az egyéni karakterelképzeléseket, és mindenkit integráljatok a hangyabolyba...
Csupáncsak annyit kívántam hangsúlyozni, hogy egy nagy rakás magányos hős, aki egyszerre ténfereg egy adott helyen, legalább annyira illúziromboló, mintha csak falkatudat létezne. Csak veszélyesebb...
A magamfajta is elsősorban az erősen kidolgozott, egyedi karaktereket szereti a legjobban a játékban. Viszont ha egy lájvban ezen egyedi karakterek mindegyike magányos hős, akinek a macskáját ötéves korában vízbefojtotta a Gonosz valamely evilági megnyilvánulása, és azóta kizárólag setéten tud maga elé meredni, és ebből van 70 darab, az már inkább paródia. Nem mondom, hogy ezt teszitek, csak figyeljetek oda, és legyetek inkább biztonsági mesélők/szervezők, ha siekres tevékenységet kívántok végezni hosszútávon.
Dii
2007-07-26 15:03:27THE Eye: úgy dolgoztuk ki a rendszert, hogy bár a régi játékosok kapnak gyakorlati tápokat (mágia+karma kihatások), ennek ellenére ha játékos vs játékos összecsapásra kerül sor, mindenkinek ugyanolyanok az esélyei. Ez az egyik fele.
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy nincsenek közvetlen harci varázslatok. Egyéb tápok persze vannak, de annyi jár a tapasztaltabb karaktereknek, hogy kicsit könnyebben tudnak információt, stb szerezni. De mivel a csapatok vegyesen régi/új játékosok, ha jó az információ áramlás és erőforrás eloszlás a csapaton belül, akkor elvileg nincs gond. Szóval van is hátrány meg nincs is
Történet szállakból vannak rég múltra visszavezethetők, amit persze jobban átlátnak azok akik ott voltak, de általában ez nem tesz ki 30%-nál többet a játékon, ráadásként ezek az információk is megismerhetők a régiek által. Ha még megfogamazódott valami ezzel kapcsolatos aggály elő vele!
Armand: egyetértek. Röviden ennyi
THE_Eye
2007-07-26 19:56:01Dii: Regisztráltam, aztán meglátjuk, remélem kisül valami a dolgoból
A harchoz mondjuk annyit, hogy én ezt nem nevezném egyenlő feltételeknek, de úgysem harcorientált karaktert indítok (pont ezért). Pl. egy Live-on (ahol nem élő harc volt), volt szerencsém kipróbálni magam egy srác ellen (próbából), aki ha jól emlékszem, hivatásosan lép fel a különféle várjátékokon tömegjelenetekkel átkötött harcászati bemutatókon. Nagyon csúnya vereség volt. Gondolom azért lesznek ott egy jópáran ilyen "hagyományörzők". Persze, mint említettem ez számomra nem annyira gond, mint inkább észrevétel.
Dii
2007-07-26 22:42:27Hát nálunk nem sok hagyományörző van pillanatnyilag. Szerény tudásom szerint legalább a 90% lelkes amatőr. Az aggodalomra semmi OK Az őrző már kíméletes kezei közé vette délután a karaktered