Galaxis útikalauz háziRPG

Címkék

Az Univerzum már elég nagy és öreg ahhoz, hogy egy fél óráig vigyázzon magára.”

Ne ess pánikba! Csak mindig legyen nálad törölköző és esetleg az Útikalauz egy példánya. Ez tényleg az, aminek látszik. Ebben a játékban az egyik legfontosabb elem, hogy semmit sem szabad komolyan venni. Legalábbis nem biztos, hogy érdemes.

A játék lényege, hogy alakíthass egy karaktert abban az univerzumban, melyet Douglas Adams alkotott meg. Az alapkoncepció -már ha ez bármit is jelent ennél a játéknál- az, hogy stopposokat alakítsanak a játékosok, és járják be a Galaxist. Nem feltétlenül kell a Földről indulniuk, mert az utazás meg van oldva. Lehetnek akármelyik bolygón, és űzhetnek bármilyen haszontalan foglalkozást. Lehetnek akár az Útikalauz megbízott adatgyűjtő ügynökei, vagy csinálhatnak szinte bármilyen lényegtelen vagy fontos dolgokat is. A kommunikációval semmilyen probléma sincsen (bár a földlakóknak akadhatnak gondjaik eleinte) ahogy az űrutazás is meg van oldva. A jópofa dolgok az idegen bolygókon lehetnek, hiszen még az Útikalauzban sincsen benne minden…

A lényeges pontok egyike, hogy jól érezd magad.
„-Mi olyan kellemetlen a berúgásban?
-Kérdezz meg egy pohár szeszt.”

A galaxis egyik igen fontos pontja a szinte véget nem érő bulizás. Ezt mindenki tudja és átérzi.

„Aztán egy ideig lődöztek rám, majd jól le is lettem tolva. Valójában nevetségesen gyakran hordtak le, lőttek rám, sértegettek, rendesen szétporlasztottak és fosztottak meg a teámtól. Nemrég pedig belezuhantam egy mocsárba és öt évet töltöttem egy dohos barlangban.”


Rendszer
: az egyik legfontosabb jellemzője, hogy nyugodtan el is lehet dobni a fenébe, a próbákat pedig pénzfeldobással vagy páros-páratlan dobással, vagy kő-papír-ollóval, vagy veszekedéssel el lehet dönteni. Akit mégis érdekel, az olvasson tovább.

Tulajdonságok:

Elöljáróban annyit, hogy azoknál a tulajdonságoknál, ahol párokba vannak rendezve a tulajdonságok, nem két jellemző van, hanem alacsony és magas értékeknél így nevezzük őket. Csak színesítés, semmi egyéb.

Testfelépítés: lehetsz vézna, köpcös, izmos vagy bármilyen, nagyon sokat számít. Magas értéknél az Eroticon bolygó háromkeblű örömlányainál jelentős kedvezményed van, ha apró termetű vagy és vézna, esetleg könnyen tudósnak nézhetnek. A lényeg a megtévesztés.

Érzékelés: remélem, nem szorul különösebb magyarázatra. Sokszor menthet akár életet is (pl. nem kell újabb két évet várni egy bolygón egy űrhajóra).

Ego:
Az érték nagysága azt hivatott jelölni, hogy mennyire magabiztos az illető, alacsony értéknél eléggé bizonytalan, sokszor nehezen dönt, magas értéknél határozott, magabiztos jellem.

Lustaság/Motivációk:
arról szól, hogy a karakter mennyire célratörő, sok dolog érdekli-e, vagy kevés. Nem utolsó szempont egy stopposnak.

Gyávaság/Macsóság:
alacsony értéknél vagy gyáva a karakter (ami szintén életmentő lehet) magasnál pedig veszett módon beleveti magát mindenbe, szinte gondolkodás nélkül. Nem utolsó sorokban egy jó bulin, koncerten nem biztos, hogy az utolsó sorban kapsz helyet -vagy nem tipornak agyon pogó közben (mert lehet, hogy be sem jutsz).

Szerencsétlenség/Mázli:
nem hiszem, hogy külön magyarázatra szorulna. Annyi a különlegessége, hogy ebből az értékből lehet „költeni” is, és ez az érték hozzáadódik az aktuális dobáshoz, vagy csökkenti az ellenpróba-értéket.

Álmodozás/Realitás:
szintén egy érdekes tulajdonság. Amolyan helyzetfelismerő-készség, illetve nagyon gyakran bukkannak fel jelentéktelennek tűnő, és nem fontos dolgok, amik semmi logikát nem hordoznak magukban, és mégis ezekben van a megoldás.

Dilettantizmus/Tehetség:
ha valami olyan kütyüvel találkozik, amit nem ismer, akkor ez esetleg megoldást jelenthet. Mindenféle szerelésnél, illetve idegen használati tárgynál ezt kell használni, vagy esetleg a realitással kombinálható, ha éles a helyet.

A tulajdonságok között 35 pontot lehet szétosztani karakteralkotáskor, a maximum 8, a minimum érték pedig 1 lehet.


A Tulajdonságok használata:

A rendszer alapvetően kétfajta próbát ismer. Az egyik az aktív, a másik a passzív próba.

Az aktív próbánál mindig meg van adva egy nehézségi érték, amit ki kell vonni az aktuálisan használt tulajdonság értékéből, és ezután ezen érték alá kell dobni egy kockával (gíkek kedvéért: d6). Természetesen a Mázli tulajdonsággal csökkenthető az ellenpróba-érték, ekkor ezt a már csökkentett értéket kell levonni a tulajdonságból, és ez alá dobni.
Ilyen próba pl. egy űrhajó irányítása, vagy valakinek a meggyőzése, általában olyan dolog, amikor van valamilyen -a karaktertől független dolog vagy személy.
A próbák elrontása a legjobb dolgok közé tartozik, hiszen a meglepetés ereje miatt az ellenfeledet is meglepheted valami orbitális baromsággal, és akár még a javadra is billenhet a dolog.

A passzív próba olyankor van, ha a karakternek olyan feladatot kell végrehajtania, ami nem ellenfél ellen megy. Pl. az Érzékelés próbák ilyenek, vagy egy logikai feladvány, vagy ha koncentrálnia kell arra, hogy talpon maradjon egy vaskosabb buliban. Itt csak egy tulajdonságpróba kell, de lehet itt is módosítókat megadni.

A rendszer nem ismer képzettségeket, minden tulajdonságpróbákból megy, pár példa, hogy melyik tulajdonságot mikor kell alkalmazni.

Harcrendszer: nincs ilyen, értelmetlenség egy ilyen játékba, ha mégis akartok, akkor a testfelépítéssel meg az egóval lehet zongorázni, mint esetleges harcértékekkel, de én nem fogok.

Életerő: ugyanez a kategória.

Fejlődés: ha nagyon kell, akkor a játékülés végén mindenki dobhat egy passzív próbát a legalacsonyabb tulajdonságára, és amennyivel aládobott, annyi pontot oszthat a tulajdonságaira.

Előnyök, felszerelések, és más csodálatos lehetőségek:

A karaktereknek nincsen túl sok pénzük, nem is fontos, a következő bolygóig mindig elég, egy pár szendvics vagy ilyesmi mindig van egy vérbeli stopposnál, illetőleg a következő felszerelési tárgyak:

Galaxis Útikalauz egy példánya
Szub-Éta-Detekt-O-Méter
Törölköző
Bábel-hal

Természetesen ezek megszerzése is lehet egy külön játékalkalom, ha a karakterek a Földről indulnak vagy elveszették ezeket. Ez legyen megegyezés kérdése a játék elején.


Előnyök meg ilyesmik: válassz ki a játék elején hármat!
Kilenc élet
: a stopposok gyakorlatilag bármit túlélnek, az is, aki ezt fölvette
Hírhedten nagy potyás, gazfickó: pár év javítóintézet vagy börtön simán belefér, de legalább híres vagy valamennyire (beszéld meg a mesélővel)
A Galaxis Elnöke: lehetőleg csak egy legyen belőle és kötelezően nagy potyás
Sohasem rúgsz be: legfeljebb a negyedik pohár Pángalaktikus Gégepukkasztó után
Mindig van nála pár üveg dugipia
Ismer minden bolygón, ahol járt, egy csomó jó helyet, amit más nem
Dumagép
: bármilyen helyzetből kivágja magát és mindig van egy jó sztorija
Haszontalan/hasznos foglalkozás: filozófus, luxusbolygóépítő vagy asztrofizikus vagy, ez lényegtelen, de tudsz olyan dolgokról beszélni, amiről más nem. Ez jó pár helyzetből kihúzhat.
Idegen faj: nem földi ember, vagy ahhoz hasonló, hanem egyéb
Pótvégtagok: néhány bónusz kéz, láb vagy fej előfordulhat az érdekesebb fajoknál (idegen faj előny javallott)
Dögösség: (mindkét nemben előfordul: ájulnak utána a nők vagy a férfiak)
Bajkeverő: hihetetlen helyzeteket alakít ki maga körül, akár háborút is kirobbanthat, viszont ez nála sosem tudatos
Titkos tudás birtokosa: tudja, hogy mi az Élet, a Világmindenség, meg Minden jelentése = 42

Hátrányok:
Szerinted kellenek ilyen dolgok egy amúgyis elmeroggyant Galaxisba?

Tanácsok mesélőknek: sodord a lehető legkínosabb helyzetekbe a karaktereket, vagy legalábbis próbáld meg, de úgy hogy mindig valami nagy röhögés legyen a vége. 2-3 óránál tovább nem biztos, hogy érdemes egy játékot húzni. Karaktert ritkán ölj és akkor is drámaian.

Tanácsok játékosoknak: ez egy bevallottan pozőr játék, az egyik célja az efféle viselkedés. Idegesítsd fel a mesélőt, és hozd döntésképtelen helyzetekbe, mindenekelőtt nevessetek sokat. Fedezd fel a Galaxist, és soha ne ess pánikba!

Tanácsok játékosoknak és mesélőknek: a játékhoz olvassatok sok-sok Douglas Adams-t.

A stopposok egy átlagos napja:
„Tudjátok, meg kell mentenünk az Univerzumot -magyarázta Ford. Ha azt mondjátok, hogy ez csak egy gyenge kifogás, hát igazatok van.”

Jó játékot, és jó szórakozást hozzá.

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    Vendég anus

    2007-01-03 18:23:05

    faja

     

    :D



    Vendég Ariiän

    2007-01-05 21:59:07

    Az lenne a jó ha lenne ilyen játék az RPG.hu oldalán.A könyv pedig nagyon jó, főleg a vidám ajtók és a Marvin a depressziós robot aki túlélte hogy belement a hajóval egy napba(azt hiszem a Vendéglő a világ végén nevü folytatásban)



    Pestaa

    2007-01-07 16:28:55

    Imádunk, Orastes. :-)



    Rothar

    2007-02-27 20:35:52

    Határozottan tetszik, biztos kipróbáljuk. De mi az, hogy valami nincs ben az Útikalauzban? "Az Útikalauz tévedhetetlen, a valóság gyakran pontatlan!"



    Slayer7

    2007-10-30 08:40:33

    Golyszi: Ugyan, tudod hogy értem:)




belépés jelentkezz be    

Back to top button