Kiosztották a Hugo-díjakat

Címkék

Augusztus 26-án este a 64. World Science Fiction gyűlésén a kaliforniai Anaheimben ünnepélyes keretek között kihirdették a 2006-os Hugo-díj és John W. Campbell-díj győztesét.

A Hugo-t (a díj neve Hugo Gersnback legendás SF személyiségre utal – szerk.) az 1950-es évektől fogva a World Science Fiction Convention (Worldcon) tagjai adják át (a találkozó általában szeptember első hétfőjére esik, minden évben más városban rendezik, és nem is szükségszerűen az Egyesült Államokban). A John W. Campbell díjat minden évben a legjobb első regényes író kapja (a díj nem tévesztendő össze a John W. Campbell emlékdíjjal).

A győztesek listája:

Regény
Spin, Robert Charles Wilson (Tor) (ismertető: https://endless.hu/?rovat=konyv&cikk=spin )

Kisregény
„Inside Job”, Connie Willis (Asimov’s Jan 2005)

Elbeszélés
„Two Hearts”, Peter S. Beagle (F&SF Oct/Nov 2005) (http://peterbeagle.hu/ )

Novella
„Tk’tk’tk”, David D. Levine (Asimov’s Mar 2005)

Szakkönyv
Storyteller: Writing Lessons and More from 27 Years of the Clarion Writers’ Workshop, Kate Wilhelm (Small Beer Press)

Dramatizált mű: hosszú
Serenity (Universal Pictures/Mutant Enemy, Inc.; írta és rendezte Joss Whedon) (http://www.firefly.hu/mutat.php?cid=15)

Dramatizált mű: rövid
Doctor Who: „The Empty Child” & „The Doctor Dances” (BBC Wales/BBC1; rendezte James Hawes; írta Steven Moffat)

Szerkesztő
David G. Hartwell

Művész
Donato Giancola (https://donatoarts.com)

Félszakmai magazin
Locus, Charles N. Brown, Kirsten Gong-Wong & Liza Groen Trombi, szerk. (http://locusmag.com/ )

Fanzin
Plokta, Alison Scott, Steve Davies & Mike Scott, szerk.

Fan író
Dave Langford

Fan művész
Frank Wu (http://www.frankwu.com/)

John W. Campbell díj a legjobb új írónak
John Scalzi (https://whatever.scalzi.com )

Linkek:
https://lfg.hu/iras/mutat.php?id=4539
https://lfg.hu/11753/

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    BePe

    2006-08-30 07:10:01

    sezlony:

    "Értem én, hogy a fináléban már pörögnie kell az akciónak, de nem vártam volna, hogy a következő vágásban az özvegye már elszánt arccal rohan velük tovább."

     

    szvsz mivel Zoe vegigharcolta a fuggetlensegi haborut a vesztes oldalon, es ezalatt nehanyszaz hozza kozel allo embert is elveszithetett, katonakent kicsit maskepp dolgozhatja fel a ferje halalat...



    jenoe

    2006-08-30 07:16:07

    sezlony,

     

    most csak egy részletre reagálnék, mert vhol már ebből lejön, hogy erősebb a véleményed mint a figyelmed.

     

    > Wash halála, és Zoe reakciója

     

    Nem igaz, hogy nem reagálta le a halálát. Közvetlenül utána is foglalkozott ezzel a film, majd a következő jelenetben megpróbálta magát kinyiratni, és majdnem sikerült is neki. Pityeregni meg már hadd ne legyen muszáj egy háborús veteránnak.



    sezlony

    2006-08-30 07:24:10

    All right Zoe, bár amikor a sorozatban Mr. Niska fogva tartotta a férjét, hitelesnek tűnt, hogy majd  szétaggódja magát miatta. Pont úgy, mintha a szerelméről _és_ egy bajtársról lenne szó. Ehhez  képest a reakciója itt elnagyoltnak tűnt a számomra még azzal is, hogy milyen meglepő, de én is tovább néztem a filmet  és láttam a későbbi reakcióit is.

     

    <b><small><font color=brown>Javítva: 2006-08-30 09:26:00 - sezlony által</font></small></b>



    Attila

    2006-08-30 09:22:41

    :sóhaj:

     

    Sezlony cica.

     

    Fosztogatók kikerülése - emlékszel az első részre a sorozatban? Tudod, amikor egyből utánuk vetették volna magukat, ha irányt változtatva valami menekülés-jellegűt kezdenének?

     

    Meg aztán, melyik lett volna szemléletesebb? Ha Star Trek stílusban mutatják a hidat, és a kapitány közli, hogy "Wash, végezze el az alfa-béta-omikron kitérő manővert", vagy az, hogy közvetlen közelről elslisszolnak a fosztogató hajók mellett?

     

    Hogyan tűnt volna fel valakinek, hogy a Miranda nem halott kőgolyó, ha a peremvidék szélén levő félreeső bolygóról van szó, amihez az odavezető utat fosztogatók lakják? Szerinted milyen űrtávcsövekkel rendelkeznek azok a peremvilágok, ahol főleg lovakkal nyomulnak a lakók, mert a túlélésük is problémás?

     

    "Vagy miért nem lövik rögtön pofán a Serenityt, amikor kibukkan a gázfelhőből? És amikor felbukkan a nyomukban a fosztogatók falkája, akkor miért nincs egy ágyú, ami továbbra is a Serenityre tüzel?"

     

    Mert talán túl hamar vége lenne a filmnek? ;) Komolyan mondom, nem értem ezt a fajta szőrözést.

     

    "Vagy a végén Mal miért nem mondjuk fejbe lövi az ügynököt a fináléban, amikor egyszer már ráfázott a golyóálló ruha miatt?"

     

    Mert épp elég probléma idejében előrántani a stukkert és nem még a szeme közé célozni? Mert esetleg _tényleg_ izgalmasabb, ha nem a vége előtt tíz perccel fejeződik be a film? Mert esetleg az ügynök lelki világának változása is legalább olyan fontos eleme a filmnek, mint Mal és River dolgai?

     

    "Értem én, hogy a fináléban már pörögnie kell az akciónak, de nem vártam volna, hogy a következő vágásban az özvegye már elszánt arccal rohan velük tovább."

     

    Szerintem te nem marhára figyelted Zoe reakcióit. :D Attól még, hogy nem volt zokogós nagyjelenet, még nagyon is látszott, hogy itt most eltört benne valami. (Mellesleg, ha már utalásoknál tartunk, pl feltűnt, hogy a végén az űrhajó javítás jeleneteknél Zoe épp mit bütykölt?)

     

    "Na és a vége? A lázadó hacker eszközeivel közzé tesszük a hatalmasok sötét titkát, hadd okuljon a világ?"

     

    Nos, a végénél inkább azt kéne csekkolni, hogy River, Mal és az ügynök kábé mennyire változott meg az események hatására. Esetleg lehetne csekkolni azt, hogy pl Mal és az ügynök mennyire nagyon hasonlóan viselkednek és mennyire hasonló válaszutakkal kerülnek szembe, és mennyire másképp reagálják le ezeket.

     

    Tudod, szereplők. De kétségtelen, hogy vannak ezeknél fontosabb dolgok is. Például nem értem, miért nem említetted a távcsövet Zoe shotgunján, mint égbekiáltó baromságot...



    sezlony

    2006-08-30 09:57:31

    Attila, köszönöm a részletes választ!

    Alapvetően valóban szőrözős filmnéző vagyok (miért ne lehetne olyan forgatókönyvet írni, ami nem csikorgások közepette tudja csak továbbtolni a cselekmény szekerét?), és egész egyszerűen több dolgon akadtam fenn a Serenity alatt, mint a Firefly-ban, pedig a várakozásaim nem voltak se jobbak, se rosszabbak. Valószínűleg számomra a sorozat bővebb humora tette élvezetesebbé ezt a világot, és így sajnálom, hogy a Serenity sötétebb, komolyabb hangulatú lett.

    Ellenvetéseim lennének néhány dologra, amit felhoztál, de az lenne csak igazán a szőrözés. ;)

    Mindenesetre köszönöm!




belépés jelentkezz be    

Back to top button