Battlestar Galactica szerepjáték?
A nemrég lezajlott 2006-os Origins találkozón röppent fel a hír, hogy a Margaret Weis Productions – korábban a Serenity illetve a Sovereign Stone szerepjátékok alkotói – megszerezte a Battlestar Galactica sorozat megszerepjátékosításának jogait.
A hírek szerint a BSG játék a tervek szerint a Serenity rendszerének egy valamelyest átdolgozott változatát fogja használni.
A magam részéről csak reménykedni tudok, hogy a BSG szerepjáték – ha megjelenik – valamivel alaposabb szerkesztést és lényegesen jobb háttértámogatást kap majd, mint a Serenity RPG, amelyhez eddig egy használhatatlan mesélői paraván jött ki. (Állítólag nemsokára várható egy kalandmodul is.)
_Phobos_
2006-07-06 07:49:34Én inkább arra leszek kiváncsi, hogy mennyire mélyítik el a dolog szerepjátékos részét. Mennyire lesznek egyértelműsítve a cylonok mindennapjai Lehetnek-e tényleg vágyai egy raidernek (lásd Scar)? Hogy érzi magát hatos, amikor találkozik 120 klónjával? Mi történik a beépített cylonokkal, amitől embernek érzik magukat (például boomer)? Hogy működik a társadalmuk? És még sok más kérdés...
És mikor kezdődik már végre a harmadik sorozat?
Ymdar
2006-07-06 08:03:08A WoTC honlapján rajongók egy ideje készítenek d20 Modern alapú BSG RPG-t: http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=492021
_Phobos_:
"The SCI FI channel has ordered a 20-episode third season, which will premiere both the US and UK in October 2006."
_Phobos_
2006-07-06 08:20:21Ymdar:
Thx!
hantarex
2006-07-06 15:37:30A Firefly filmek szenzációsak voltak! A BSG még nem néztem meg, de hamarosan neki esek az első két évadnak.
Remélem a játékok is hozzák majd a szinvonalat.
Radivoj
2007-08-13 23:53:39Re: Serenity
Nekem a 4. nyomás van meg, ebben már nincs Dragonlance-reklám, van viszont karakterlap és egy hétoldalas index.
Mondjuk a harcfejezet elég rosszul van szerkesztve, de hát én kijavítottam a magam szájíze szerint. Hogy megörökítsem az örökkévalóságnak
Első körben kezdemény, onnantól kezdve mindig mindenki ugyanúgy jön.
Minden, ami minimum 1 cselekvésnek minősül, számolandó. Az első (1 cselekvés értékű) cselekvés levonás nélküli, a második (1 cselekvés értékű)cselekvés skillkockája eggyel kisebbel működik, a harmadik és minden további (1 cselekvés értékű) cselekvés kettővel kisebb skillkockával működik. A harmadik (1 cselekvés értékű) cselekvéstől kezdve három plotpontot is el kell költeni. A negyediknél négyet stb.
Ennek a módszernek az a lényege, hogy a delikvens egy körben leginkább 1 támadást és 1 hárítást vigyen véghez, ami ezen felüli, az legyen nagyon drága. Lehetséges legyen kétszer támadni, de akkor a védekezés legyen fölöttébb láma (vagy
2-vel rosszabb athletics/dodge kockával és 3 plotpontköltséggel, vagy puszta agilitydobással (innate defense).
Mindig lehet a kezdemény előtt védekezni. Mozogni, skillt használni, támadni, szóval mindent, ami nem reakció valami hatásra (hanem általad kezdeményezett akció): csakis a kezdemény időpontjában valósítható meg; ha nagyon akarod, késleltetheted a kör végéig, de a köv. körre már nem viheted át. Mindenkinek egyszerre frissül (azaz tűnik el) a több cselekvés miatti skillkockakategória-levonása.