Új kiadó viszi tovább a M.A.G.U.S.-t – megint

Címkék

Az elmúlt évekből ismerősen csengő szavak képeznek újra hírt: új kiadó veszi át a M.A.G.U.S. regények és egyben a szerepjáték kiadását. Legutolsó kiadójától, az Inomitól kerülnek most új tulajdonoshoz egyes jogok.

A vevő nem a Hasbro, nem a Mizo, a híresztelések ellenére nem is a Delta Vision, és nem is az Alexandra. A Tuan nem ismeretlen versenyző ebben a már-már kráni játszmában, hiszen a tavalyi évben már adott ki M.A.G.U.S regényeket: Alan O’ Connor Csillagvetőjét, és John J. Sherwood Abbitkirálynő című művét.

Az Inomival kötött jelenlegi megállapodás értelmében a Tuan birtokolja mostantól a M.A.G.U.S. világát érintő regények és szerepjátékok kiadási jogát – emellett az Inomi és a Gémeskút közötti védjegyper továbbfolyik, sőt, a Tuan és a Gémeskút között is perre került sor, ezen a fronton tehát nincs változás.

A M.A.G.U.S legújabb kiadója még nem hozta nyilvánosságra részletes kiadói tervét, ám annyi már kiderült, hogy ők is komolyan számolnak az először mintegy fél évtizede, majd azóta minden évben párszor megígért Keleti Szél II. megjelenésével (még idén), és szeretnék továbbvinni a szerepjátékot is a kiegészítők, valamint az ígéretesnek hangzó „ingyenes szabályrendszer” megjelentésével.

Az irodalmi részleg szerkesztői posztján csere történt (Kolozsvári Zsófia posztját a Tuan kiadó vezetője, Mórocz Tibor maga látja majd el). A szerepjáték részleg vezetője pedig egy veterán M.A.G.U.S. író, Jan van den Boomen lesz, Alan O’Connor szakértőként támogatja a kiadó munkáját, és az ígéretek szerint Max álmaival is találkozhatunk még kiadványaikban.

Az új kiadóhoz szokás szerint új logó is dukál, ám az a jogviták miatt egyre több létjogosultságot élvező „M*” netes rövidítés helyett ezúttal az olvashatóság oltárán feláldozásra került a MAHUT márkanév és utódja, a magasba tartott lobogó, és így Gáspár András és Novák Csanád közös írói álneve újra lehetőséget kapott rá, hogy fennmaradjon. Vajon állni fog-e még a mondás, miszerint „a kiadók úgy jönnek-mennek, mint a zászlóháborúk, de Ynev örök”?

A Tuan hivatalos információja az új logóval kapcsolatban:
Azért van szükség erre a logóra, mert a „M* avagy a kalandorok krónikái” kifejezés és az Ynev, Alyr, Tier, Krán, Pyarron szavak használata most nem lehetséges jogi bonyodalmak előidézése nélkül.
Ez a megoldás látszott a legmegfelelőbbnek, amivel Wayne Chapman a segítségünkre sietett.
A legfontosabb:
Nem Nektek, kedves rajongók szól az új logó, ti megismernétek a M* regényeket logó nélkül is. A Logó bizony a nagykereskedők és a kiskereskedők számára készült, mivel fontos, hogy ők megismerjék a könyvet, tudják miről van szó, terjesszék és tartsák a polcon, mert az ő boltjaikon keresztül juthat el a könyv Hozzátok. Nagyon nehéz napjainkban a könyvterjesztés, ha fantasyról van szó. Nagyjából ez rejlik a színfalak mögött…”

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    Vendég Shen19824

    2006-03-29 08:31:40

    Hellguard666: LOL...

    NO COMMENT! :) :D :D :D :D

     

    TO ALL: Éljen a M.A.G.U.S. a legjobb magyar szerepjáték, amit még a sok hibája ellenére is a legtöbben játszanak és szeretnek! :D



    Flaser

    2006-03-30 17:45:10

    Én személy szerint mint kezdő KM inkább Hellguard666 véleményét találom helyesebbnek mint Shen-ét.

    (Szerb Atal: nincs IGAZSÁG, csak IGAZSÁGOK)

     

    Mint kezdő KM én saját világon meséltem D&D-t. Rengeteg munka van ezzel.

    Shennek mint JK-nak kétségtelenül igaza van, hogy a szőrszálhasogatás és a könybújás megöli a játékot.

    Ugyanakkor a KM részéről a probléma épp fordított - neki mindent a semmiből kell teremtenie.

     

    Lehet persze mindezt hasraütésre tenni, csakhogy a realitás nem a KM okosságának fitogtása - ez egy fogódzkodó.

    Biztos talaj, amibe gyökeret verhetsz, biztosító kötél amivel megmászhatod a legnagyobb csúcsokat is.

     

    Persze nem kötelező jellegű, hisz Ynev világán ezeregy különös dolog van - de akkor is egy kezdőpont amitől el lehet rugaszkodni, a semmiben logó papírvár helyett biztos alap amire építhetsz.

     

    Azóta kezembe került a Summarium, s ezt én azóta (hajdanán még a Titán volt hasonló könyv a kezemben) példamutató műnek tartom.

     

    Ugyanis ez az érem másik oldala:

    Lehet sokféle Yneven mesélni, de Ynev mégis attól az ami, hogy az Északi Szövetség és Toron záslósháborúkat vívott a Kyr örökségért, hogy (az általunk) elfeledett borzalomak áll az elfek melankóliája mögött...

    ...és még sorolhatnánk.

     

    Ynevnek megvan a maga íze, irodalmi hangvétele, archetipikus alakjai, vallási, nemzeti karakterei.

    Mindezt a szerepet pesze elláthatják a különféle könyvek - de ki az a KM aki mindet elolvasta? Másrészt a könyvek, mint az oly sokszor elhangzott nem azonosak a szerepjáték Ynevével. Más célból, más hangsúllyal írógtak.

     

    Ezért (is) szükség van a vilegláírásokra - megadják a KM alaphangját a stílus a leírások a viselkedés leírásához.

    Akárcsak a realitás ez is egy biztos pont amire építeni lehet, vagy ahonnan el lehet rugaszkodni.

     

    Jogos érv persze, hogy egy tapasztalt (és jó) KM-nek mindez 1x1. De nemcsak tapasztalt KM-ek vannak; s nem várhatod el egy KM-től aki egyszál magában teremt egy világot, hogy mindenre tekintettel legyen.

     

    Nem arról van szó, hogy KÖTELEZŐ mindenre tekintettel lennie, hanem arról, hogy ha valaki más rámutat, hogy EZ IS a világ része (lehet)az óriási perspektívákat nyit meg a KM előtt.

     

    Mindenki ölt orkot, nyomozott gyilkosság ügyében; esetleg valamelyik oldalon segítette az államközi cselvetést, esetleg hadba vonult netán hadat vezetett is.

     

    De ki derítette már ki, hogy Ó-Pyaron-t Krán csempészettel is rombolta?

    Ki gondolná, hogy a sok-sok rablótámadás és gyilkosság mögött a helyi zászlósúr pénzrontása áll?

    Mitől olyan forradalmi az a hajó, ami hátrafelé döntött 3 szárfából álló vitorlázattal rendelkezik?

     

    Egy jó KM saját elgondolása, tapasztalati alapján mindezt beleszőheti a kalandba, de oly sok apróság van ami nagy jelentőségre tehet szert.



    Vendég Shen19824

    2006-03-31 12:07:35

    Kerves Flaser!

     

    Nagyon örültem a hozzászólásodnak, mert szerintem azért sok mindenben egyetértünk, és legalább erre van értelme válszolni! :)

     

    Mindjárt azzal kezdeném, hogy bár a JK múltamat hoztam fel példának, valójában kalandmester vagyok (már vagy tizensok éve). Jelenleg egy saját magunk által kreált rendszerben (WoD és SR3-4 alapú rendszer) és világban (amolyan D&D fantasy) mesélek életutat, tehát van fogalmam róla mennyi munka mindent magamtól megalkotni, de én örömömet lelem benne. Ettől függetlenül a Magus születése óta játszunk a legjobb Magyar szerepjátékkal, és mostanáig a kedvencünk. Nem is ez a lényeg...

     

    ...A Titánt és a Summariumot is örülök hogy megemlítetted. Véleményem szerint mind a kettő remek alkotás, sőt a Summarium talán az egyetlen mai napig is használható, értékes Magus kiegészítő. Ezek a világleírások azonban ha jól megnézzük (szerintem szándékosan) sok mindent hagynak megmagyarázatlanul a leírásaik során. Pont itt kéne belépnie egy km-nek a fantáziájával, és olyan dolgokat kitalálnia, amiről a játékosok még csak nem is hallhattak, vagy olvashattak. Az igazi élményt tapasztalatom szerint nem a kiegészítőkben leírt sztorik végigjátszása okozza. Én nem a világleírások ellen beszéltem, hiszen ha azok meseszerűek, élvezhetőek és lényegretörőek, keretet adnak a játéknak, akkor nincs is azokkal semmi baj. A szőrszálhasogató, földhözragadt, unalmas, történelemkönyvhöz hasonló vílág kiegészítőkre viszont nem hiszem hogy szükség lenne. Ugyan kit érdekelne Ynev közgazdaságtana? Ez egy játék könyörgöm! :D Nem azt mondtam ezzel hogy nem foglalkozhat egy km a térkapuk kereskedelmi hatásásaival, vagy a földművelés szokásaiaival a különböző tájaon. A kiegészítők viszont ne erről szóljanak ha lehet... :D Ennyi erővel kiadhatnánk kiegészítőt Ynev építészetéről is, pontos mérnöki adatokkal, jaaa és a mágikus épületek felhúzása során használt pontos mozaikjait és egyéb mágikus rituáléit is közölni kéne, mert hát nem mindegy... :D Innentől kezdve lehet majd vitatkozni a km-el hogy: "Mi az hogy a Tharr szentély ablakán át jött a lövés? A Tharr szentélyek ablakai közismerten nyújtott, lőrésnyi formájúak...piszok nehéz betalálni...majdnem 3/4 takarást nyújt! Kivéve a hatodkor vége felé épülteket, de azoknál meg vastag (legalább 2 es SFÉ-s) munkálatlan üveget használtak az építők! Jaaa nem is beszélve hogy mindre a Tharr vérszentsége rituálét mondták, ami védelmet nyújt a távolsgi támadásokkal szemben...lásd Ynev Építészete 45. oldal! Fejből tudom..." :D



    Hellguard666

    2006-04-05 16:04:39

    Kedves Shen19824!

     

    Egy kisebb öngólt lőttél, de sebaj! Te elbírod... :)

     

    Rúna cikkek jelentek meg Ynev építészete címmmel, tudtad? :D Igaz nem több tíz oldal terjedelemben, de egy-egy számban 2 A/4-es oldalon taglalták például a kyr építészet stílusváltozásait! Na bumm... Ezek szerint szerintük sem érdektelenek ezek a kérdések?

     

    Amúgy lehet hogy téged nem érdekelnek bizonyos kérdések, de azért ne képzelj nem létező tömegeket magad mögé... ha visszaolvasol én sem tettem!

     

    Amúgy szerinted miről szóljon egy kiegészítő???

     

    A, fajokról?

    B, fellelhető extra tápos cuccokról?

    C, szörnyekről, mik megeszik a kalandozót?

    D, világleírás legyen? (melynek valamilyen módon mégiscsak része kell legyen a történelem!)

     

    Bár, mondjuk elképzelek egy világleírást:

    "Ilanor nagy puszta. Az is volt akkortól, amikortól. Itten íjászok élnek, és íjászkodnak. Lóról. Fából építkeznek, és lovat tenyésztenek. Esznek is. Néha lovon. Néha, amikor muszáj harcolnak, ha nem muszáj nem harcolnak. Néha a hőseik elmennek otthonról máshová, ahol jobban érzik magukat.

    Már volt ilyen. Akkor vele együtt sokan elmentek. No, vége."

     

    Ehhez mit szólsz? :D



    Vendég Shen19824

    2006-04-06 08:24:36

    Hellguard666!

     

    Biztosíthatlak hogy majdnem minden Rúna megvan otthon és még olvasni is volt szerencsém...de azért köszönöm a figyelmességedet hogy megosztottad velem ezt a sok információt... te nem tudhattad! :)

     

    Szerintem ne vitatkozzunk... mert nincs értelme, ez izlés dolga. Szerintem egy kiegészítő ne tartalmazzon sok túlbonyolított dolgot, és olyan butaságokat amikre nincs szükség (lásd példák a korábbi hozzászólásaimban). Az általad említett táplást sem kéne egy kiegészítőnek tartalmaznia.... ebben igazat adok. Fő az egyensúly. Szerintem sok új dolgozt kéne tartalmazni egy kiegészítőnek, meseszerű kalandötleteket magában rejtő leírásokkkal. Tájak, városok, szokások, ünnepek, de csak felületesen, nem végletakig belemenve (pl hogy használnak e vetésforgót...ez olyan földhözragadt). Ha figyelmesen elolvasod amiket írogattam akkor ez kéne hogy lejöjjön neked is... amennyiben ezt nem sikerült átadnom... hát én kérek elnézést. Most már remélem világos! :D




belépés jelentkezz be    

Back to top button