Armageddon 2092 – Mars

Címkék

Az Armageddon szerepjáték megalkotója Szigeti Sándor, aki egy olyan világot teremtett, ahol a cégek az urak, az emberek pedig megpróbálják túlélni a borzalmakat. Az utcákat bandák uralják, mindenhol, ahol nem járőröznek a cégek katonai, rendőri alakulatai. Mindez a Marson játszódik, ami csak erősíti a világ végítélet érzését. Ha mindez nem lenne elég, a földet megtámadták az idegenek, akik ellen a védekezés szinte lehetetlen. De még ebben a sötét világban is lehet találni embereket, akik felveszik a harcot, akik vállalják a sorsukat … harcolnak az életükért, a békéjükért, és sokszor . mások pénzéért …

Nézzük, hogy milyen is az Armageddon.
Maga a könyv annak idején 1000 Forintba került, ennek ellenére igényes könyv volt, kifejezetten szép előlappal és hátlappal, benne sok (igaz fekete-fehér) rajzzal, rengeteg, a játékosokat segítő táblázattal.

Világ: Egy sötét, elképzelt jövő a Marson, ahol az emberiség nagyvárosokban él, melyeket a cégek irányítanak. A városok külső kerületeiben a bandák az urak, mindennapos az erőszak, a rendfenntartók soha nem járnak arra. A városokon kívül ott a sivatag, kopár vidék, melyben néha, néha felbukkan egy-egy kisebb falu, benzinkút, de az élet itt veszélyesebb, mint a városokban, hisz a cégek kutatóállomásain kívül sehol nem ügyelnek a rendre.
Igy sok banda úgy gondolja, hogy megszabadítja az errefelé tengődőket földi nyomorúságuktól, ami néha nem úgy sül el, ahogy szeretnék, hisz mikor a Mars kolonizációja befejeződött, a cégek háborúkat vívtak egymás ellen, hogy minél nagyobb területeket szerezhessenek meg a mars sivatagjából. Ezekben a háborúkban a legfejlettebb technológiákat vetették be, és nem egy harci robot, vagy kiberzsoldos tűnt el örökre a dűnék közt, hogy aztán új életet kezdjen, vagy elpusztítson mindent, ami a közelébe merészkedik. Emellett még az idegenek is próbálják minél elkeseredettebbé tenni az embereket. A hálózatot vírusokkal fertőzték meg, melyek támadásakor az alany vagy azonnal belehal a sokkba, vagy az agya irányítását átveszi a vírus, mely vagy tombolni kezd, elpusztítva minél több élőlényt, vagy csöndben szövögeti elszánt, aljas terveiket, minél magasabbra jutva a ranglétrán, hogy csapásuk minél hatalmasabb legyen. Ebben a világban 2 féle ember létezik. Halott és gyilkos.
Egyszer valaki ezt mondta nekem: Az élet paranoia, a paranoia élet.

Rendszer: A rendszer el van találva, erre ez a legjobb szó. Maga a tulajdonságok 5*3 értékből tevődnek össze. Ez a 15 érték alkotja az 5 főtulajdonságot. A tulajdonságok értékei -5 -től +5 -ig terjedhetnek, attól függően, hogy a karakter mennyire tartja fontosnak. A szakértelmek pedig a tulajdonságok által meghatározott értékek között lehetnek, általában 0-20 között, természetesen lehet ennél magasabb érték is. A szakértelmek használatai rendszere eleinte bonyolult összevisszaságnak tűnhet, de kellő `gyakorlással` könnyen kiszámolható, és ezáltal egy reális, ötletes rendszert alkot. Nem engedi, hogy okoskodással válogassunk, kibúvókkal erősítsük a karaktert. Nincs értelme, inkább kiegyensúlyozottabb, kevésbé `szocializáltabb` karaktert tudunk alkotni, ami képes arra, hogy túléljen egy ilyen világban.

A harcrendszerre is kitérnék, főleg, hogy ez komoly szerepet kapott a könyvben is. Sokan viccelődtek a harcrendszerrel, mondván, hogy az egész könyv másból sem áll, és valóban, ebből a könyvből kihagyták az reklámot, a felesleges szócséplést, helyette megpakolták harcrendszerrel, így nem kell megvásároljuk az összes kiegészítőt, nem kell napokat gubbasztanunk a könyv felett és harci szabályokat kitalálnunk, itt már le van írva minden, méghozzá nem is akárhogy. Sikerült a harcrendszer eltalálni, nagyon jó lett, sőt! Igaz, elsőre, sőt másodikra is annyira bonyolult és időigényes, hogy a kezdő játékosok lemondanak róla, de SOKAT, NAGYON SOKAT veszítenek ezzel, hisz némi átgondolással, szervezéssel, és tapasztalattal, könnyűvé, sőt izgalmassá is válik a harcrendszer, még a mesélő számára is. (én 2-2,5 évig meséltem Armageddont, folyamatosan, és a harci cselekmények soha nem vesznek el 1-2 másodpernél több időt, pedig mindent számolok, de a rugalmasság nagy előny, hisz a játékos nem tud róla, és nem is rá tartozik, hogy amit mondok, az közelítő érték, természetesen figyelembe véve a módosítókat).

A harc kifejezetten halálos tud lenni ebben a rendszerben, hisz egy egyszerű pisztollyal is könnyen lelőhető valaki. (Milyen meglepő, a valóságban is így van, csak sajnos sok olyan rendszerben, amint annyira méltatnak, ott nem így van). De emellett nem kell egyből arra gondolni, hogy játszhatatlan ugyanis nem az a játék célja, hogy a karakterek kirohannak egy épületből és a lehető legnagyobb fegyverekkel irtják a népességet (erre vannak jó számítógépes játékok). Itt ésszel kell harcolni, nem erővel, mint a való életben.

Mindent egybevetve az Armageddon szabályrendszere sok tekintetben messze kiemelkedik a hasonló játékok közül, természetesen van, amiben alulmarad, de az már a lelkes rajongók feladata, hogy ezeket a problémákat megoldják.

Az ismertető apropója:
Nemrégiben indult el egy weblap, melynek célja az Armageddon rajongók összegyűjtése, leírások, kiegészítők közzététele, fórum felület létrehozása, és megnyílt egy

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    Vendég _balight the light knight (NPC/N

    2008-04-22 21:29:15

    télleg halál gynege. szerencsére valami hülyének eladtam, egy hónappal a megvétele után... Mellesleg nekem eég volt egy hét, hogy "széthuljon" ez az "igényes könyv" :) Amúgy a rendszer télleg nem rossz... Mi minden más az. akkor már CP, steleg shadowrun (tudom nem az kategória, de nekem hasonlítanak na :) )



    Vendég _balight the light knight (NPC/N

    2008-04-22 21:29:16

    nekem ez a stílus egyébként se nagyon jön be. Én már csak ilyen dungeonos/heroikus mesélő vagyok :)

     

    CP-nek is maximum a poénos oldalát szeretem megfogni. Egyszer meséltem, mindhárom karakter táp állat volt, dehát ez is volt az alap konceptünk. Egyik se nagyon értett semmihez a harcon kívűl, de ahoz nagyon.. Ilyen céges emberkék voltzak, és valami szemtelen bada orrára kellett oda koppintaniuk... Az egyik karakter marhára tudott lopakodni (talán ez volt az egyetlen nem harci képzetsége), mindig a háta mögé ment az emberkéknek, és ennyit mondott: - Hello Mr. Anderson, suprised to see?

     

    Direkt azt élvezték, hogy itt hentelhetik a népet, igazi nagymenők lehetnek :D De ez az igazi sötét cyberpunk, ez a "fénylő felhőkarcolók alatt tengődünk az árnyékban" hangulat egyikünknek se jött be :D

     

    Najó, megyek is vissza DnD kalandot írni... :)



    Theszeusz

    2024-01-14 17:05:47

    Húsz évig nem vettem észre ezt a jó kis veszekedést? A manóba.

    Én is az Armageddont kedvelők közé tartozok. Sőt, durvábbat mondok: a grafikák is bejönnek.

    A tetsző és nemtetsző dolgokat itt gyűjtöttem össze: https://theszeusz.blog.hu/2021/01/14/mustra_armageddon2092

    Egyébként meg lehet megérdemelne egy rajongói kiadást, mondjuk a Mongoose Traveller rendszerével, de elhagyva a pályafutásos karakteralkotást és csak egy életkortól függő alkotást rakva bele (mondjuk az is van a MgT-ban).



    Raksi

    2024-01-14 17:15:59
    9 perccel ezelőtt ezt írta Theszeusz:

    Én is az Armageddont kedvelők közé tartozok.

    Én meg az egyszer de szeretném kipróbálni tábort erősítem. :)



    Orastes

    2024-01-14 18:41:29
    egy órája ezt írta Raksi:

    Én meg az egyszer de szeretném kipróbálni tábort erősítem. :)

    Mi még a megjelenése után nem sokkal a Tiltott Kantonban (hivatalos Codex-tábor volt a Mátrában, remek helyszínen) próbáltuk ki, de sajnos valami hiányzott belőle, vagy nekünk nem jött át, hogy mire gondolt a költő. :szomoru: :bezzeg:




belépés jelentkezz be    

Back to top button