Banditák – ADnD modul

Címkék

Bevezetõ
Ebben a kalandban a (inkább jó) karaktereket azért bérelték fel, hogy megoldják egy támadássorozat rejtélyét néhány kis farmból álló közösségben. Minden eléggé hihetõnek látszik, ha a karakterek követni fogják a szolgáltatott nyomokat.

De mi a helyzet igazából?

Valójában egy egyszerû farmer leszámolt szenteskedõ életével, és próbált tenni valamit: elkezdte lopni más farmerek termékeit néhány rosszindulatú bûntárs (0. vagy 1. szintûek) segítségével.

Tudta nélkül a völgynek ezt a részét eléggé ellepte a gonosz. Zsiványok bandája létesített bázist a közeli erdõben, egy halott mágus tornya adott otthont orkoknak és goblinoknak, és a barlangban, ahol Uzro halomba rakta a lopott holmikat, Derro törpe bandája készül támadásra a völgy ezen része ellen.
Eme kis kaland ötlete, hogy a karaktereknek meg kell találniuk az igazi igazságot a színfalak mögött, és megoldják az összes problémát. Azt hiszem, ez egy jó start egy &#8222Völgy megtisztítása&#8221 kampánynak.
Van itt néhány bonyodalmas ütközet: végleg vereséget kell mérniük a farmerre (ez nem lesz nehéz), a rablóknak erõs csapata van (van egy pap közöttük), a kereskedõnek van két testõre (felbérelt kalandozók), hogy megvédjék õt, és Derro törpéi természetesen a legveszélyesebbek.

A történet vázlata
A farmer leszámolt szenteskedõ életével. Elhatározta, hogy felbérel néhány munkást, hogy más farmerek termését lopják el. Ezek a pasik 0-1. szintûek, néhányan csekély harci tudással, kardokkal és íjakkal. Van még valaki, aki a varázslók megszállottja (Gildheim).
A halott mágus tornya a faluhoz közeli erdõben áll, orkok és goblinok által ellepett terület. A torony, ahol a magus élt, egy labirintus felett van. Egy csúszó-mászó dög él itt a ledobott ork és goblin hullákon (&#8222egy parancs az istenektõl&#8221). A labirintusban lehet néhány érdekes cucc.
Ha a karakterek elhatározzák, hogy átkutatják az erdõt a torony miatt (vagy ha arra járnak), egy mérges, fiatal orkkal találkoznak, aki szerint a parti tilosban jár.
Amikor a megtámadott farmok száma eléri a hármat, a játékosok beérkeznek a helyi kocsmába. Ez nem is igazi kocsma, csak egy raktár, ahol van sör és hús, csak a járókelõknek.
A karaktereket farmerek egy csoportja közelíti meg, segítséget kérve. Elmesélik a támadásokat, és megmondják, hogy újabbtól félnek. Minden támadás között volt 2-3 nap, és mindig éjszaka történtek. Néhány farmer megemlíti, hogy rablók laknak a közeli erdõben, akik nagyon gyanúsak.

Idõrend:
1. nap: Uzro beszél a felbéreltjeivel, kifejti nekik a tervét. Mind elfogadják a munkát, megfelelõ részesedés esetében.
2. nap: Uzro felkutatja a bandájával a fia barlangját, és megtelepednek ott. Uzro természetesen visszatér a farmjára, és panaszkodik, hogy a felbérelt munkásai mind elmentek (az elsõ fizetéssel).
3. nap: Az elsõ rajtaütés Funder farmján. A termést a barlangba viszik. Klemin, Uzro fia észreveszi ezt, de nem tesz semmit. Senki sem sebesül meg a támadás alatt.
5. nap: Uzro egyik szolgája, aki ismer néhány közeli rablót, közli ezt Uzroval. Uzro elhatározza, hogy rájuk hárítja a felelõsséget, és elkezdi terjeszteni a rémhírt. Más farmerek lovasok nagy csoportját látták be és kimenni éjszaka az erdõbe.
6. nap: A második támadás Wegoel farmja ellen. Itt Wegoel megsérül és munkásainak egyike is nagyon súlyos sebesülést szenved a rajtaütés alatt. Nagy a szörnyülködés a farmerek között.
7. nap: Egy kereskedõ (Lekto) áru nélkül és alig valami pénzzel érkezik a kocsmába. Áruvétel felõl kérdez, de mindent túl drágának talál. Uzro elküldi Gildheimet – mint mágust – a rablókhoz (kísérõvel és egy rakomány kajával), hogy üzletet ajánljon.
8. nap: Uzro elküldi Gildheimet – mint mágust – a kereskedõhöz és megtárgyalja néhány áru eladását. Találkoznak a barlangban a következõ éjjel. Lekto azonnal elindul a közeli városba némi segítséget szerezni (bérelni) védelmül.
9. nap: Éjjel Gildheim és Lekto üzletet köt. Derro elsõ õrjárata az erdõben kószál, és felfedezi a rablókat és a mágus tornyát is.
10. nap: Néhány farmer meglepõdik, hogy a kereskedõt megrakott kocsival látják, de ha kérdezik, tagad mindent. Éjjel a harmadik támadás is megtörténik Pilu farmja ellen. Néhány ember megsérül, a támadások hevessége nõ a farmerek reagálása után. Derro õrjárata megtalálja a kiutat az erdõbõl, és kémkedik a völgyben. Néhány ember látja egyikõjüket elfutni a farmoktól.
11. nap: A karakterek megérkeznek a kocsmába, feltételezhetõen munkát keresnek. Uzro higgadt marad az éjjel, és Derro folytatja a kémkedést. A rablók csapata még tervezget, és Tartug elküld néhány fickót egyezkedni a völggyel (az ösvényrõl, amit a karaván követni fog).

A farmer
A farmer, Uzro, támadásokat indít más farmok ellen és ellopja a terményüket. Uzro maga nem vesz részt a támadásokban, de utólag találkozik a támadókkal.
Uzro fia, Klemin, talált egy barlangot valahol a völgyben, közel az erdõhöz, de nem benne. Itt rejtik a terményeket, és vezetik a támadásaikat. Nehogy rá terelõdjön a gyanú, Uzro hagyta hogy a fickói a saját farmját támadják meg.
A második támadás után Uzro elküldte Gildheimet, aki varázsló-megszállott, hogy eladja a terményeket a kereskedõnek, akinek az útja a völgyön keresztül vezet.
Gildheim mágusnak öltözött. Titokban találkoztak, és a kereskedõ nagyon elõnyös üzletet kötött. Hogy visszatartsa a rablókat (miközben a támadásokat rájuk akarta kenni), Uzro elküldte Gildheimet – mágus álruhában – a rablókhoz, és üzletet ajánlott nekik: õk a tornyon kívül tartják a kiváncsi embereket, és õ segít nekik, ha van valami gondjuk. Hogy meggyõzze õket, hozott egy rakomány terményt is. A rablók beleegyeznek, mert szükségük van a mágus erejére a rajtaütéseikhez.

A rablók
Rablók egy csoportja egy karizmatikus vezetõ, Tartug vezetése alatt, találtak egy dungeont az erdõben, közel a farmokhoz. Csak nemrég telepedtek le ott, és egy nõi pap, Raghanal irányítása alatt csak éjjel utaznak. Tudják, hogy egy nagy kereskedõ karaván fog keresztülvágni a völgyön.

A kereskedõ
A kereskedõ, Lekto a völgyekben utazgat jó profitra várva.
Jó helyen volt jó idõben, amikor Uzro el akarta adni a lopott árut. A farmer elküldte Gildheimet eladni az árut. Gildheim mágusnak volt öltözve, akinek pénz kell, nem áru.
Lekto felbérelt két kalandozót, hogy megvédjék õt a tranzakció alatt (soha ne bízz mágusokban). Ezek a fickók egyszerû gengszterek.

Uzro barlangja
Klemin találta meg a barlangot, aki csak 12 éves. Megmutatta apjának, aki most a lopott áru tárolására használja. Persze jó pihenõhely is a bûntársainak.
A barlang egy nagy, összefüggõ teremrendszer, és csak Uzro tud az õ kamrájáról. De mélyen lent, a barlang egy lejárat Mélysötétbe. Derro néhány törpéje megtalálta ezt a lejáratot, és most látszólag egy rajtaütést tervez.
Tábort ütöttek néhány teremben, és felderítõ õrjáratokat vezetnek a közeli környékre (rájöjjenek, milyen ellenség lesz ott). Nemsokára lecsapnak.

Megjegyzések
Ha a karakterek felfedezik Derro-t, megpróbálhatnak kapcsolatba lépni a közeli város vezetõivel, akik kérni fogják a karaktereket, hogy további információkat is szerezzenek a fenyegetés nagyságáról, stb. Természetesen jutalom is lesz.

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    Vendég Anonymous

    2001-11-02 18:03:23

    Alap! Ez csak a csontváz, hol van róla a hús?



    Vendég Anonymous

    2001-11-04 13:12:11

    ID:1199

    Persze hogy csak alap, valamit az aktualis DM-is ugykodjon! Hisz attol jo a jatek. Egy teljesen kesz modult betanulni eleg razos, mert nem biztos, hogy a parti pont megfeleloen koveti a cselekmeny menetet, es akkor a DM-nek igyis ugyis gondolkodnia kell a ravezetesre. Nem?

    Otletadonak eleg jo.

    Persze szivesen megneznem a teljes leirast...



    Vendég Anonymous

    2001-12-13 23:18:07

    Egyetlen problemam van vele, hogy kabe ket eve olvastam mar ezt szo szerint (meg a nevek is egyeznek) egy netes otlettarban. Nem baj, mert az otlet nem rossz, csak nem kene plagizalni...



    Vendég Anonymous

    2001-12-20 11:59:24

    Milenne, ha regisztrálnátok magatokat? ;)




belépés jelentkezz be    

Back to top button